روانشناسي باليني

۱۶ بازديد

در گفت و گوهايي كه داشتيم تا به الان درباره اينكه دانشجوييان روانشناسي ميتوانند وارد چه مشاغلي بشند ؟ و يا از تخصص هاي مهم درزمينه روانشناسي چي هست؟ صحبت شد اما در ادامه تخصص ها خب مسلما بايد درباره هركدوم بيشتر بدونيد تا راحت تر انتخاب كنيد پس با من همراه بمونيد.. 

من سارا اميري هستم يك عضو كوچك در قلب شما  

روانشناسي باليني و مشاوره از تخصص هاست

 

روانشناسي باليني كه يكي از تخصص هاي بسيار پر طرفدار و چالشي از زمينه هاي روانشناسي در زمان حال است دربيشتر مواقع ميتواند بهترين راهكار ها را بدهد ريشه اين نوع تخصص برميگردد به فيزيولوژيك اعصاب و غدد كه گفتم بايد تا ترم حداق 4 حتما عمومي هارا پاس نماييد وگرنه نميتوانيد به راحتي وارد تخصص مورد علاقه خودتون بشيد پس بيا پاراگراف بعدي تا براتون بيشتر از اين تخصص بگم..

روانشناسي باليني و مشاوره:

روانشناسي باليني و مشاوره شناخته ترين روانشناسي  است كه مشكلات روان شناختي مردم را تشخيص ميدهد ودرمان ميكند روانشناسان مشاوره گاهي اوقات با آدم هايي سروكار دارند كه شدت مشكلاتشان كم تر است براي مثال گاهي اوقات به مشكلات دانشجويان رسيدگي ميكنند وآنان را در زمينه، شخصي و برنامه ريزي شغلي كمك ميكنند..

روانشناسي باليني و مشاوره از تخصص هاست

روانشناسان باليني معمولا داراي مدرك دكتري روانشناسي هستند كه اخذ آن مستلزم 3 تا 4 سال تحصيلات تكميلي و يك سال كارورزي در يكي از مراكز بهداشت درماني است..

روانشناسان باليني با روانپزشكان فرق دارند...روانپزشكي يكي از شاخه هاي پزشكي است و توسط پزشكاني كه مدرك دكتراي پزشكي دارند و دوره هاي تخصصي  رفتار نابهنجار و روان درماني ديده  اند اجرا مي شود..

روانشناسي باليني و روانپزشكان هردو دنبال بهبود زندگي آدم ها هستند كه مشكلات رواني دارند.. 

يك تفاوت مهم آن ها اين است كه روانپزشكان اجازه دارند دارو تجويز كنند درحالي كه روانشناسان چنين حقي را ندارند.

روانشناسي باليني و مشاوره از تخصص هاست

بعضي از روانشناسان باليني متخصص كار با گروه سني خاص هستند لوييز وارگاس كه از دانشمندان روانشناسي باليني كودك  است .او به آن دسته از مشكلات فرهنگي كه سنجش و درمان كودكان داراي پيشينه را تحت شعاع قرار ميدهد علاقه دارد و همچنين دنبال دليل يافتن اين است كه كودكان بزهكار و نوجوانان با معتادان به مواد مخدر است.

 

روانشناسي باليني و مشاوره از تخصص هاست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.