سرماخوردگي چيست؟

۲۰ بازديد

يك بيماري عفوني ويروسي دستگاه تنفسي فوقاني است كه در جايگاه اوليه بيني را تحت تأثير قرار ميدهد . گلو , سينوسها و حنجره نيز ممكن است دچار شوند . علامتها و علامتها ممكن است كمتر از دو روز بعداز قرار به دست آوردن در معرض ويروس ظاهر شود .

اينها ممكن است مشتمل بر سرفه , گلودرد , آبريزش بيني , عطسه , سردرد و تب باشد . افراد معمولاً در هفت تا قريه روز بهبود مييابند , اما بعضي از علامتها ممكن است تا سه هفته ادامه يابد . گاهي اوقات ممكن است افراد با مشكلات بهداشتي ديگر مبتلا ذات الريه شوند .بيش از 200 سويه ويروس در ساخت سرما خوردگي نقش دارند و معمول ترين رينو ويروس ها ميباشند .


آنان در طي تماس نزديك با افراد كثيف يا به صورت غيرمستقيم از طريق تماس با اشيا مو جود در محيط , از طريق هوا پخش مي گردند و در‌پي آن انتقال به دهان يا بيني انجام مي شود . دست اندركاران خطر شامل مراجعه به مركزها نگهداري از نوباوه , خوابيدن مناسب و فشار رواني نيست . اين علامت ها بيشتر ناشي از پاسخ ايمني بدن به عفونت است خير تخريب بافت بوسيله خود ويروس ها . مقابل , مبتلايان به آنفلوانزا ميتوانند علامتها مشابه افراد مبتلا به آنفولانزا را نشان دهند اما معمولاً علائم آن شديدتر است . علاوه بر اين , آنفلوانزا احتمالاً منجر به ساخت آبريزش بيني مي شود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.