ماساژ در قرون وسطي

۲۶ بازديد

ماساژ در منزل دانش پزشكي ، از جمله دانش ماساژ ، در قرون وسطي از روم به ايران راه يافت. [نياز به منبع] به عنوان مثال بسياري از دست نوشته هاي جالينوس توسط حون بن اسحق در قرن نهم جمع آوري و ترجمه شد. بعداً در قرن يازدهم نسخه هايي به لاتين و دوباره در قرن 15 و 16 ترجمه شد ، زماني كه آنها به روشنگري دانشمندان اروپايي در مورد دستاوردهاي يونان باستان كمك كردند. اين تجديد سنت جالينوس در دوران رنسانس سهم بسيار مهمي در ظهور علم مدرن داشت.
يكي از بزرگترين پزشكان ايراني ، ابن سينا ، معروف به ابن سينا نيز بود كه از سال 980 تا 1037 ميلادي زندگي مي كرد. آثار وي شامل مجموعه اي جامع و منظم از ادبيات پزشكي يوناني-رومي تكه تكه و غير سازمان يافته اي بود كه در آن زمان به زبان عربي ترجمه شده بود و با يادداشت هاي تجربيات خود وي افزوده شد. يكي از كتاب هاي او ، القنين fī aṭ-Ṭibb (قانون پزشكي) مشهورترين كتاب منفرد در تاريخ پزشكي در شرق و غرب ناميده شده است. Avicenna در ارزيابي منطقي شرايط و مقايسه علائم بسيار عالي عمل كرد و از داروهاي ضد درد و استفاده مناسب آنها و همچنين ساير روش هاي تسكين درد ، از جمله ماساژ ، توجه ويژه اي كرد.
AD 1150: شواهد سقط ماساژ ، شامل اعمال فشار به شكم باردار ، در يكي از نقش برجسته هاي تزئين معبد Angkor Wat در كامبوج يافت مي شود. اين يك شيطان را نشان مي دهد كه در حال انجام چنين سقط جنيني بر روي زني كه به جهان زيرين فرستاده شده است. اين قديمي ترين نمايش بصري شناخته شده از سقط جنين است.
AD 1776: Jean Joseph Marie Amiot و Pier-Martial Cibot ، مبلغان فرانسوي در چين خلاصه هايي از Huangdi Neijing ، از جمله ليستي از گياهان پزشكي ، تمرينات و تكنيك هاي ماساژ مفصل را به زبان فرانسوي ترجمه مي كنند و از اين طريق اروپا را به بسياري از توسعه يافته ها معرفي مي كنند سيستم پزشكي چيني ، ژيمناستيك پزشكي و ماساژ پزشكي.
سال 1776 پهر هنريك لينگ ، يك متخصص فيزيوتراپي سوئدي ، و معلم پزشكي-ژيمناستيك متولد شد. لينگ اغلب به دليل اختراع "ماساژ كلاسيك" يا همان "ماساژ سوئدي" به اشتباه اعتبار گرفته شده و "پدر ماساژ" ناميده شده است.
سال 1779 ميلادي: پير مريسال سيبوت فرانسوي "Notice du Cong-fou des Bonzes Tao-see" را كه به عنوان "The Cong-Fou of Tao-Tse" نيز شناخته مي شود ، منتشر مي كند ، خلاصه اي از فرانسه به زبان فرانسه از تكنيك هاي پزشكي كه توسط كشيشان تائوئيست استفاده مي شود. به گفته جوزف نيدان ، كار سيبوت "براي ارائه به فيزيكدانان و پزشكان اروپا طرحي از ژيمناستيك پزشكي بود كه ممكن است دوست داشته باشند آن را بپذيرند - يا اگر آن را مقصر بدانند ممكن است تحريك شوند تا چيز بهتري را اختراع كنند. اين اثر مدتهاست كه در تاريخ فيزيوتراپي از اهميت اساسي برخوردار بوده است زيرا تقريباً به طور قطع بر بنيانگذار سوئدي مرحله مدرن اين هنر ، پر هندريك لينگ تأثير گذاشته است. سيبوت حداقل يك كتاب چيني را مطالعه كرده بود ، اما همچنين از نئوفيت مسيحي كه قبل از تغيير كاربري در اين زمينه متخصص شده بود. "
پس از ميلاد 1813 م Instituteسسه مركزي ژيمناستيك سلطنتي براي آموزش مربيان ژيمناستيك در استكهلم سوئد افتتاح شد و مدير آن پهر هنريك لينگ بود. لينگ آنچه را "درمان جنبش سوئد" ناميد توسعه داد. لينگ در سال 1839 درگذشت ، وي قبلاً از دانش آموزان خود به عنوان مخزن تدريس خود نام مي برد. لينگ و دستيارانش اندكي گزارش مكتوب مناسب از روشهاي خود به جا گذاشتند
1878 ميلادي: يوهان گئورگ مزگر ، پزشك ماساژ هلندي ، اصطلاحات فرانسوي را براي نامگذاري پنج روش اساسي ماساژ به كار مي برد و عبارت "سيستم ماساژ سوئدي" را سكه مي كند. اين تكنيك ها هنوز با نام هاي فرانسوي (افلوراژ (سكته هاي بلند و كشويي) ، پتريساژ (بلند كردن و ورز دادن ماهيچه ها) ، اصطكاك (حركات مالشي مدور ، عميق ، دايره اي) ، تاپوتمنت (ضربه سريع يا حركات ضربه اي) و لرزش شناخته مي شوند ( به سرعت لرزش يا لرزش عضلات خاص)).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.