تاريخچه ساخت اتو بخار و معرفي انواع اتو تفال

۲۵ بازديد

 

امروزه كمتر كسي پيدا ميشود كه در خانه حداقل 1 عدد اتو بخار نداشته باشد و از اين وسيله پر كاربرد استفاده نكرده باشد.

برندهاي توليدكننده اين محصول بسيار زياد است اما معروف ترين آن ها اتو تفال ميباشد.

البته بهتر است بدانيد اتو در گذشته به اين شكل و شمايل نبوده است و با گذشت زمان شكل و ظاهرش پيشرفت كرده و بهبود يافته و به شكل امروزي رسيده است.

شايد جذاب باشيد بدانيد در گذشته يك تكه سنگ سنگين را صاف ميكردن و سپس آن را بر روي حرارت آتش داغ ميكردند و بر روي لباس و پارچه قرار ميدادن مطمئنا تا اينجا به سختي اين كار پي برده ايد كه اگر در گذشته زندگي ميكرديد سختي بسيار زيادي بايد ميكشيديد براي اتو كردن يك لباس!

 

اما خب به لطف پيشرفت تكنولوژي ديگر از اين خبرها نيست و با وجود يك پريز برق به راحتي ميتوانيد انواع لباس و پارچه را اتو كنيد.

در اين مقاله قرار است بپرداريم به تاريخچه ساخت اتو بخار و معرفي انواع اتو بخار تفال كه مطمئنا هنگام خريد به شما كمك خواهد كرد.

عكسي كه در حال مشاهده آن هستيد نمونه اي از اتو قديمي ميباشد كه بسيار ظاهر جالبي دارد و همانطور كه مشخص است ساختاري همانند اتو بخار هاي امروزي دارد.

اگر بخواهيم دليل به وجود آمدن اين وسيله را توضيح دهيم در اصل اتو به وجود آمد تا لباس هاي خيس را خشك كند اين تعريفي كلي براي اين محصول ميباشد اما رفته رفته كاربري آن مقداري تغيير كرد و تبديل شد به وسيله اي براي از بين بردن چين و چروك لباس ها!

اگر بخواهيم كلمه اتو را ريشه يابي كنيم ايم كله در اصلي تركي هست ( utu ) و اصليت اين كلمه به تركي استانبولي بر ميگردد و به معناي شعله ور شدن ميباشد.

اما اتو ها از اختراعشون تا به امروز از هر لحاظ تغييرات اساسي بسيار زيادي كردند. اگر بخواهيم از نظر ظاهر صحبت كنيم خب عكس هايي كه در بالا مشاهده ميكنيد رو با اتو بخار امروزي مقايسه كنيد تا متوجه پيشرفت علم و تكنولوژي بشويد.

اتوهاي امروزي داراي فناوري ها و تكنولوژي هاي بسيار پيشرفته تري نسبت به اتوهاي قديمي هستند يكي از جذاب ترين ويژگي هاي كه چند سال است به اتو بخار اضافه شده است قابليت خاموشي خودكار ميباشد.

همه ما حداقل يكبار تجربه سوزاندن انواع لباس و پارچه را داريم اما با ويژگي كه در بالا ذكر شد و در اتو تفال هم وجود دارد باعث ميشود ديگر لباس ما دچار سوختگي نشود به طوري كه اگر بيشتر از 10 ثانيه اتو ثابت و بدون حركت بر روي لباس و پارچه قرار بگيرد به صورت خودكار خاموش ميشود.

اين فقط يكي از كاربرد اتوهاي امروزي ميباشد ويژگي هايي كه طي اين سال ها به اتو اضافه شده است بسيار زياد است كه به ترتيب به آن ها خواهيم پرداخت.

 

1 - تنظيم خودكار بخار

به وسيله اين ويژگي ديگر نگران سوختن لباس در اثر حرارت بيش از حد نباشيد . تنظيم بخار خودكار باعث ميشود حرارت اتو بر اساس نوع لباس و پارچه به صورت خودكار تنظم شود و نيازي به تنظيمات دستي نيست.

 

2 - سيستم ضد چكه

شايد اگر 6-7 سال پيش با اتو كار ميكرديد چكه كردن آب و لك شدن لباس امري كاملا طبيعي بود اما امروزه اين يك ايراد بسيار بزرگ است كه به كمك سيستم ضد چكه حل شده است

 

3 - بخاردهي عمودي

بخاردهي عمودي هم از آن ويژگي هايي است كه اگر بخواهيد مبل و پرده و لباس هاي نازك را بخاردهي كنيد بسيار كارآمد خواهد بود به وسيله اين ويژگي بخاردهي عمودي باعث ميشود بدون چسباندن اتو به لباس يا پارچه موردنظر چين و چروك هاي سطحي را از بين ببريد.

 

4 - سيستم رسوب گير

تمامي محصولات برقي كه با آب سروكار دارند بعد از مدتي رسوب آب باعث ميشود نتوانند كاركرد سابق را داشته باشند كه سيستم رسوب گير اين مشكل را حل ميكند اما....

 

5 - مخزن رسوب گير

مخزن رسوب گير هم در اتوهاي سري بالا در پشت اتو قرار دارد كه رسوب در آن جمع شده و ميتوانيد آن را تخليه كنيد .

 

* فرق مخزن رسوب گير و سيستم رسوب گير چيست ؟!

اگر قصد خريد اتو تفال داريد سمت اتوهايي برويد كه داراي مخزن رسوب گير هستند كه پشت اتو قرار دارند و به كمك يك دستگيره بيرون كشيده و ميتوان رسوب آب را تخليه كرد. اما سيستم رسوب گير كه در اتوهاي سرو پايين تر و اقتصادي تفال وجود دارد به صورت يك سوزن هست كه ميتوان رسوب را تخليه كرد.

 

6 - قدرت بيشتر يا حجم بخار بيشتر ؟!

قدرت و حجم بخار 2 عامل اساسي در انتخاب اتو بخار هستند . قدرت ميزان حرارت اتو و حجم بخار ميزان خروجي بخار را تايين ميكند كه هرچه قدر اين حجم بيشتر باشد سريعتري چين و چروك هاي لباس برطرف ميشود.

 

 

مقايسه مهمترين ركن در خريد هر محصولي در بازار ميباشد ، ما هم قرار است بهترين اتو بخار هاي تفال را به شما معرفي كنيم تا بهترين تصميم را هنكام خريد بگيريد.

1 - اتو بخار تفال مدل FV9848

 

 

با اطمينان ميتوانيم بگوييم اتو تفال 9848 بهترين اتو بخار ساخته شده تفال ميباشد لازم به ذكر است اين اتو بخار تفال ساخت فرانسه است و در زير به مشخصات آن خواهيم پرداخت.

قدرت : 3200 تا 3400 وات

حجم بخار : 280 گرم حجم بخار

داراي سيستم خاموشي خودكار بسيار حرفه اي

داراي سيستم رسوب گير و مخزن رسوب گير

داراي فناوري ضد چكه

داراي تنظيم بخار اتوماتيك

از حق نگذريم ظاهر اين اتو بخار هم بسيار جذاب است همچنين به دليل طراحي جديد كه دارد بسيار ارگونوميك و خوش دست است و باعث ميشود حس بسيار خوبي هنگام اتو كشي لباس داشته باشيم.

نكته قابل توجه درباره اتو 9848 تفال جديد بودن آن ميباشد و ساخت سال 2019 ميباشد.

 

2 - اتو بخار تفال مدل FV9845

اتو تفال 9845 هم تمامي ويژگي هاي بالا را دارد و تنها تفاوتش در رنگ ميباشد كه آن را بسيار پرطرفدار كرده است .

 

قدرت : 3200 تا 3400 وات

حجم بخار : 280 گرم حجم بخار

داراي سيستم خاموشي خودكار بسيار حرفه اي

داراي سيستم رسوب گير و مخزن رسوب گير

داراي فناوري ضد چكه

داراي تنظيم بخار اتوماتيك

داراي بخاردهي عمودي

 

 

اين اتو هم براي سال 2019 ميباشد و رنگ مسي آن بسيار پرطرفدار و جذاب است به همين دليل هم رقابت بسيار تنگاتنگي با اتو 9848 دارد.

 

3 - اتو بخار تفال مدل FV9747

اتو تفال 9747 هم از آن اتو هاي خوش فروش بازار است كه به دليل قيمت پايينتر نسب به رقبايش فروش بسيار عالي را تجربه كرد

قدرت 3000 واتي

داراي حجم بخار 230 گرم در دقيقه

سيستم خاموشي خودكار

مخزن رسوب گير

بخاردهي همودي

اين اتو محصول سال 2018 ميباشد و به سبب زيايي ساخت فروش چندهزارتايي را در ايران تجربه كرد

 

4 - اتو بخار تفال مدل FV9740

اتو 9740 تفال هم مانند اتو قبلي است و همان مشخصات را دارد با اين تفاوت كه رنگش متفاوت است و قدرت و حجم بخار كمتري هم دارد

قدرت 3800 واتي

داراي حجم بخار 230 گرم در دقيقه

سيستم خاموشي خودكار

مخزن رسوب گير

بخاردهي همودي

درباره اين اتو ميتوان به رنگ بسيار جذابش اشاره كرد كه هر خريداري را مجذوب خودش ميكند.

 

5 - اتو بخار تفال مدل FV4981

حالا ميرسيم به يك اتو بخار اقتصادي تفال كه داراي بسيار از آپشن ها است و همچنين به خاطر قيمت مناسبش حسابي پرفروش است

 

داراي قدرت 2700 وات

حجم بخار 180 گرم در دقيقه

سيستم قطع كن خودكار

سيست رسوب گير

تنظيم خودكار بخار

همانطور كه مشخصات رو خونديد اين اتو داراي بسياري از ويژگي هاي اتو هاي رده بالا است با اين تفاوت كه قدرت پاييني دارد اما براي استفاده روزمره مناسب است.

 

نتيجه گيري

در اين مقاله به تاريخچه و دليل پيدايش اتو بخار پرداختيم و ويژگي هايي كه انو بخار امروزي دارند را گفتيم همچنين بهترين مدل اتو بخار تفال هم بررسي كرديم براي خريد انتخاب هاي شما بسيار زياد است سعي كنيد قبل از خريد اتو اين مقاله را به خوبي بخونيد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.