احتمالا تاكنون در طول زندگي خود بارها سردردهاي مختلف را تجربه كرده‌ايد اما ميزان فشار و تندي سردرد ميگرني را تنها آن دسته از افرادي كه به اين بيماري دچار هستند، درك مي‌كنند. سردرد از هر نوعي كه باشد معمولا دردي تپنده است كه آدمي را از انجام فعاليت‌هاي روزمره خود باز مي‌دارد. اين در حالي است كه سردرد ميگرني نوعي درد عصبي ناتوان‌كننده است كه شدت آن بسيار بيشتر از سردردهاي معمول است. ميگرن به‌عنوان سومين بيماري شايع در جهان شناخته مي‌شود، بنابراين طبيعي است كه افراد زيادي به دنبال راه‌هاي درمان آن باشند‌. آيا تاكنون چيزي راجع به تزريق بوتاكس ميگرن در كلينيك سردرد تهران شنيده‌ايد؟ طبيعتا تصور بيشتر افراد اين است كه بوتاكس در فرآيندهاي زيبايي ترميمي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. بنابراين تزريق بوتاكس ميگرن با جنبه درماني، جالب و البته كمي عجيب به نظر مي‌رسد.

داروي ميگرن

 

قبل از اين كه راجع به درمان ميگرن با روش تزريق بوتاكس ميگرن صحبت كنيم، بهتر است كمي راجع به اين نوع سردرد و درمان دارويي آن بدانيد. ميگرن نوعي بيماري شايع عصبي است كه در شديدي را به همراه حالت تپش در يك طرف سر ايجاد مي‌كند و ممكن است از چندين ساعت تا چند روز طول بكشد. افراد مبتلا به ميگرن در كنار سردرد شديد دچار حالت تهوع و استفراغ، بي‌حسي صورت و دست‌ و پا، اختلالات بينايي، حساسيت به نور، بو و صدا و غيره نيز مي‌شوند. داروهاي درمان ميگرن كه استفاده مي‌شوند، تنها شدت حمله ميگرني را كاهش مي‌دهند و درمان قطعي در پي ندارند‌. داروهاي ضد ميگرن در انواع پيشگيري‌كننده و داروهاي مرحله حاد توسط پزشك مغز و اعصاب تجويز مي‌شوند. در واقع متخصص مغز و اعصاب تشخيص مي‌دهد كه بيمار به داروي پيشگيري‌كننده نياز دارد يا داروي نگه‌دارنده و كنترل‌كننده و بر اساس آن داروهاي مناسبي را تجويز مي‌كند. داروهاي ضد ميگرن معمولا شامل مسكن‌ها، داروهاي ضد تهوع و ضد التهاب مي‌شوند.

درمان ميگرن با تزريق بوتاكس ميگرن در كلينيك سردرد تهران

همان‌طور كه گفتيم وقتي از درمان دارويي صحبت مي‌كنيم، هدف تنها كنترل بيماري و كاهش شدت آن است و درمان قطعي ميگرن با دارو امكان‌پذير نيست اما جالب است بدانيد كه امروزه تزريق بوتاكس به‌عنوان جديدترين و بهترين راه درمان ميگرن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. نكته اينجاست كه اين نتيجه مثبت تنها زماني حاصل مي‌شود كه متخصص مغز و اعصاب بر اساس معيارهاي خاصي، بيماراني را كه كانديداي مناسبي براي تزريق بوتاكس ميگرن هستند، انتخاب كند. علاوه بر آن حتي محل تزريق بوتاكس تيز در نتيجه آن تأثيرگذار است. اين تزريق كاملا با تزريق زيبايي بوتاكس متفاوت است و بايد توسط متخصص مغز و اعصاب انجام شود. البته اين نوع تزريق نيز به صورت سرپايي در عرض چند دقيقه انجام مي‌شود و آمادگي خاصي نياز نيست. حتي بيمار مي‌تواند پس از تزريق بوتاكس فعاليت‌هاي روزمره خود را دنبال كند.

در مورد نحوه تأثير گذاري تزريق بوتاكس ميگرن جالب است بدانيد كه تزريق بوتاكس باعث فلج كردن عضلات و شل شدن آن‌ها مي‌شود؛ در نتيجه عضلات ديگر توانايي انقباض نخواهند داشت. به اين ترتيب شدت درد در بيماراني كه از سردرد مزمن رنج مي‌برند، كاهش مي‌يابد. به عبارتي استفاده از مكانيسم فلج كردن عضلات هدفي است كه در تزريق بوتاكس دنبال مي‌شود اما تحقيقات نشان داده كه تزريق بوتاكس مكانيسم ديگري را دنبال مي‌كند؛ به اين صورت كه از آزاد شدن سيگنال‌‌هاي درد در پايانه‌هاي عصبي سر و گردن جلوگيري مي‌كند. به اين ترتيب مي‌توان گفت كاهش سر درد ميگرني بيشتر از اين كه حاصل شل شدن عضلات باشد، نتيجه كاهش انتقال سيگنال درد به نخاع است. اين روش مي‌تواند به‌عنوان درمان قطعي ميگرن عملكرد قابل قبولي داشته باشد اما همان طور كه گفتيم براي رسيدن به نتيجه مثبت بايد كانديداي مناسبي براي تزريق بوتاكس باشيد.

چه كساني كانديداي مناسبي براي تزريق بوتاكس ميگرن هستند؟

 

بيماراني كه از درد در قسمت پس سر، سردرد همراه با درد گردن و سردرهاي تنشي رنج مي‌برند، كانديداي مناسبي براي تزريق بوتاكس هستند اما افرادي كه در دوران قاعدگي دچار سردرد مي‌شوند، افرادي كه سردرد سينوزيت دارند و بيماران داراي فشار خون بالا نمي‌توانند از تزريق بوتاكس ميگرن استفاده كنند. در نهايت آن‌چه مسلم است تشخيص متخصص مغز و اعصاب بر اساس معاينات پزشكي و شواهد و مدارك بيمار براي تزريق بوتاكس مي‌باشد. تزريق بوتاكس براي درمان ميگرن به‌عنوان پرطرفدارترين شيوه درماني شناخته مي‌شود چون گزارشات پزشكي حاكي از آن است كه آمار قابل توجهي از بيماران مبتلا به ميگرن نسبت به استفاده از اين روش درماني رضايت كامل دارند. مدت زمان اثر بوتاكس ميگرن در بيماران مختلف از دو تا پنج ماه متغير است. پس از گذشت اين دوره بايد مجدد تزريق بوتاكس را انجام دهيد.

در تزريق‌هاي بعدي مدت زمان ماندگاري اثر بوتاكس افزايش مي‌يابد. در برخي از افراد پس از پنج بار تزريق متوالي درمان حاصل شده و نياز به تزريق دائمي نيست. در ضمن بيمار مي‌تواند حدود چهار الي پنج روز پس از تزريق بوتاكس اثر آن را در كاهش سر درد احساس كند‌. تأثير اين عمل در درمان ميگرن نهايتا دو هفته پس از تزريق به پيك يا اوج اثر خود مي‌رسد.

هزينه تزريق بوتاكس ميگرن

با توجه به اين كه علائم ميگرن و محل درد در بيماران مختلف يكسان نيست، آمپول بوتاكسي كه براي هر بيمار استفاده مي‌شود، متفاوت است، اين آمپول بايد بر اساس پروتكل‌هاي پزشكي و با توجه به محل درد در بيمار در نقاط مختلف سر، گردن و شانه‌ها تزريق مي‌شود. به اين ترتيب هزينه تزريق با توجه به ميزان داروي مصرفي و تعداد تزريق در هر بيمار تعيين مي‌شود.‌

بهترين متخصص مغز و اعصاب براي درمان ميگرن

 

كلينيك سردرد در تهران اولين كلينيك تخصصي سردرد در ايران است كه بيماران بسياري از داخل كشور و حتي كشورهاي همسايه براي درمان انواع سردرد به آن مراجعه مي‌كنند. در اين كلينيك پزشكان متخصص و حاذق مغز و اعصاب فعاليت مي‌كنند و تلاش‌هاي آن در درمان قطعي سردرد و و در برخي موارد كنترل بيماري موفقيت‌آميز بوده و قابل ستايش مي‌باشد. شما مي‌توانيد براي درمان قطعي ميگرن به اين كلينيك مراجعه كنيد و اگر متخصص سردرد تشخيص دهد كه شما كانديداي مناسبي براي تزريق بوتاكس هستيد، مي‌توانيد در همين كلينيك تزريق خود را انجام دهيد. متخصص سردرد شما را در جريان مراقبت‌هاي پس از تزريق بوتاكس ميگرن و نكات مهم مربوط به آن قرار مي‌دهد. بر روي لينك زير كليك كرده و براي رزرو نوبت وارد سايت شويد.

 

https://headacheclinic.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.