خريد تجهيزات فيزيوتراپي يكي از الزامات مهم در انواع كلينيك‌ها، بيمارستان‌ها و مصارف خانگي است كه به شدت براي درمان بيماران مخصوصا افرادي كه بر اثر عوامل مختلفي دچار اختلالات حركتي شده‌اند، نياز است. اما تهيه و خريد آن نياز به دقت بسيار بالايي دارد تا بتوان بهترين وسايل و تجهيزات فيزيوتراپي را براي درمان بيماران خريداري كرد. در ادامه اين مطلب مي‌خواهيم نكاتي را بيان كنيم كه قبل از خريد اين تجهيزات بايد به آن حتما دقت كنيد تا با اطمينان تجهيزات مورد نياز خود را تهيه و از آن استفاده كنيد. هر چقدر اين دستگاه‌ها از كيفيت بهتري برخوردار باشند، نه تنها طول عمر بيشتري خواهند داشت، بلكه در روند بهبود سريع بيمار هم نقش مهمي را ايفا مي‌كنند. 

چرا بايد وسايل فيزيوتراپي بخريم؟

افراد به دلايل مختلفي دچار آسيب‌هايي در اندام‌هاي حركتي خود مي‌شوند و همين كافي است كه اهميت خريد تجهيزات فيزيوتراپي را براي شما اثبات كند. تصادف و سكته مغزي از جمله دلايلي هستند كه در ايجاد تداخل در اندام‌هاي حركتي افراد نقش مهمي دارند. در واقع بيماران مي‌توانند با مراجعه به درمانگاه‌ها و كلينيك‌هاي تخصصي از اين وسايل براي بهبود بيماري خود استفاده كنند. اما مشكلي كه هست اين است كه گاهي هزينه‌هاي درماني فيزيوتراپي بسيار بالا است و شايد افراد تا چند جلسه بيشتر نتوانند درمان خود را با توجه به شرايط اقتصادي جامعه ادامه دهند. با اين حال يكي از بهترين راه‌حل‌هايي كه وجود دارد اين است كه بتوانيد با تهيه تجهيزات فيزيوتراپي خانگي نه تنها در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي كنيد، بلكه روند بهبود خود را تسريع دهيد.

5 نكته مهم در خريد تجهيزات فيزيوتراپي

به صورت كلي براي خريد هر نوع تجهيزات و وسايلي نكاتي است كه اگر آن را بدانيد، مي‌توانيد با خيال راحت بهترين وسايل را تهيه و از آن استفاده كنيد. تجهيزات فيزيوتراپي هم از اين قاعده استثنا نيستند. در ادامه اين بخش ما 5 نكته‌اي را براي شما بيان مي‌كنيم كه اگر به آن‌ها توجه كنيد، مي‌توانيد بهترين وسايل فيزيوتراپي را با بهترين كيفيت و قيمت از فروشندگاني معتبر تهيه كنيد. 

 

  1. گارانتي دستگاه: شايد بهتر باشد توجه به خدمات پس از فروش در حين خريد دستگاه فيزيوتراپي براي شما در اولويت باشد. اگر تمامي پارامترها قبل از خريد تجهيزات فيزيوتراپي درست باشد، توجه به گارانتي و ضمانت نامه آن خيال شما را صد در صد راحت مي‌كند كه در صورت احتمال حتي يك در صد خرابي باز هم براي شما مشكلي پيش نمي‌آيد. پس حتما قبل از خريد وسايل فيزيوتراپي حتما به دارا بودن گارانتي و خدمات پس از فروش آن نهايت دقت را كنيد.

 

  1. قدرت دستگاه: يكي ديگر از ويژگي‌هايي كه بايد به آن حتما توجه كنيد، توجه به توانايي و قدرت دستگاه در كارهاي درماني است. توجه كنيد قدرت و توانايي دستگاه بايد كاملا متناسب با نياز شما باشد. نه آن‌قدر قوي باشد كه خدايي نكرده آسيب بيشتري به اندام‌هاي حركتي شما وارد كند و نه آن‌قدر ضعيف باشد كه هيچ فايده‌اي براي درمان شما نداشته باشد.

 

  1. عمر مفيد دستگاه: از آنجايي كه هزينه خريد دستگاه‌هاي فيزيوتراپي كمي سنگين است. بنابراين معمولا افراد به دنبال خريد تجهيزاتي هستند كه عمر بيشتري داشته باشند. بنابراين توجه به عمر دستگاه و كارآيي آن در بلند مدت يكي ديگر از پارامترهاي مهمي است كه بايد قبل از خريد اين تجهيزات درماني حتما به آن توجه كنيد.

 

  1. قابليت حمل آسان: تجهيزات فيزيوتراپي بايد قابليت حمل آسان داشته باشند كه در صورت لزوم بتوان به راحتي آن‌ها را جا به جا كرد. مخصوصا اگر براي مصارف خانگي استفاده مي‌شوند. حمل آسان نه تنها كار را براي شما آسان‌تر مي‌كند، بلكه در افزايش طول عمر دستگاه نيز به شدت مفيد است.

 

  1. خريد از فروشندگان معتبر: به نظر ما آخرين نكته‌اي كه بايد به آن قبل از خريد انواع وسايل فيزيوتراپي توجه كنيد، خريد از فروشندگاني معتبر است كه ساليان سال است در اين حوزه فعاليت مي‌كنند. اين دسته از توليدكنندگان و فروشندگان نه تنها آشنايي كافي با انواع تجهيزات فيزيوتراپي دارند و مي‌توانند مشاوره مناسبي قبل از خريد به شما دهند، بلكه خريد مشتري به شدت برايشان مهم است كه ناراضي از فروشگاه آن‌ها نرود. اما چگونه مي‌توان فروشندگان معتبر را در اين زمينه پيدا كرد؟ جويشگر به عنوان بانك اطلاعات صنايع و مشاغل ليستي از بهترين و معتبرترين فروشندگان را به شما معرفي مي‌كند كه شما مي‌توانيد كاملا تضمين شده وسايل مورد نياز خود را از آن‌ها تهيه كنيد. كافي است براي ثبت سفارشات خود با فروشندگاني كه در نظر داريد، تماس بگيريد.

 

ليست بهترين و مهم‌ترين وسايل توانبخشي 

تجهيزات و وسايل فيزيوتراپي كه با نام وسايل توانبخشي هم شناخته مي‌شوند، نه تنها در كارهاي درماني مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بلكه در بسياري از باشگاه‌ها و ورزش‌هاي حرفه‌اي نيز مورد نياز است. اين نكته را گفتيم، چون در ادامه نام برخي از اين وسايل را مي‌بينيد كه در ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها ديده‌ايد و شايد تاكنون به اين فكر نكرده‌ايد كه همين وسايل نيز به عنوان تجهيزات فيزيوتراپي شناخته مي‌شوند. 

  1. تردميل

  2. توپ ورزشي

  3. دورچه ورزشي

  4. دستگاه استيمولاتور

  5. دستگاه شاك ويو

  6. دستگاه اولتراسوند

خريد بهترين وسايل فيزيوتراپي 

اگر به دنبال خريد بهترين وسايل فيزيوتراپي براي روند درماني خود هستيد و يا مي‌خواهيد آن را براي كلينيك‌هاي درماني خريداري كنيد، شايد آگاهي از قيمت آن بيش از هر چيزي برايتان مهم باشد. قيمت تجهيزات فيزيوتراپي تا حد زيادي به مدل، برند و كيفيت آن بستگي دارد. فروشگاه‌هاي بسياري در كشور وجود دارند كه حالا چه به صورت حضوري و چه به صورت اينترنتي تجهيزات خود را با بهترين قيمت و كيفيت به همراه خدمات پس از فروش در اختيار مشتريان قرار مي‌دهند. بهتر است در درجه اول براي آنكه خريد مطمئني داشته باشيد، بهترين تامين كنندگان را پيدا كنيد و سپس با استفاده از نظر و مشاوره كارشناسان آن متناسب با نياز خود بهترين نوع دستگاه را براي روند درماني خود تهيه كنيد.

كلام پاياني 

در اين نوشته سعي كرديم به صورت مفصل در مورد خريد تجهيزات فيزيوتراپي و هر آنچه كه بايد در مورد آن بدانيد، صحبت كنيم. به عنوان كلام پاياني لازم ميدانيم كه اين نكته را باز هم به شما يادآوري كنيم كه از آنجايي كه اين دستگاه‌ها با جان و سلامتي افراد سروكار دارد، اگر از كيفيت مناسبي برخوردار نباشد كه معمولا در دستگاه‌هاي ارزان قيمت شايع است، نه تنها موجب بهبود بيماران نمي‌شود بلكه ممكن است خسارت‌هاي جبران ناپذيري به دليل فشاري كه به بدن بيمار وارد مي‌كند، بر جاي بگذارد. بنابراين پيشنهاد مي‌كنيم به هيچ عنوان به خاطر قيمت تجهيزات به اين مهمي را بي كيفيت نخريد. اگر فروشندگان و تامين كنندگان معتبري را پيدا كنيد، تمامي اين تجهيزات را مي‌توانيد با بهترين و مناسب‌ترين قيمت تهيه كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.