نحوه مصرف قرص ميزوپروستول

۲۰ بازديد

ميزوپروستول، كه در بين ديگران با نام تجاري Cytotec فروخته مي شود ، دارويي است كه براي پيشگيري و درمان زخم معده ، شروع زايمان ، ايجاد سقط جنين و درمان خونريزي پس اززايمان به دليل ضعف رحم مورد استفاده قرار مي گيردبراي سقط جنين به خودي خود و با مييفپريستون يا متوتركسات استفاده مي شود.

نحوه مصرف قرص ميزوپروستول

پس از خريد قرص سقط جنين سايتوتك وقتي كه از سايتوتك براي سقط جنين استفاده ميشود معمولا قرص ميفپريستون نيز همراه آن تجويز ميشود؛ بنابراين ابتدا يكقرص ۲۰۰ ميكروگرم ميفپريستون مصرف كرده و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر كنيدممكن است پس از مصرف آن خونريزي خفيفي داشته باشيدبعد از ۲۴ ساعت و قبلاز ۴۸ ساعت از ۴ قرص ۲۰۰ ميكروگرم سايتوتك استفاده كنيد.دو روش براي استفاده از قرص سايتوتك وجود دارد:

·             قرار دادن قرص در واژن

·             در دهان به صورت زير زباني

كه هر دو روش تاثير گذار است.

در اين مقاله به سوالات رايجي كه ممكن است براي شما پيش آيد پاسخ داده مي شود.

برگرفته از cytotec.cf

داروي ميزوپروستول دارويي براي چه استفاده مي شود؟

اين دارو براي جلوگيري از زخم معده در هنگام مصرف NSAIDs (به عنوان مثال ، آسپيرين ، ايبوپروفن ، ناپروكسناستفاده مي شود ، به خصوص اگر سابقا در معرض خطر ابتلا به زخم معده هستيد يا سابقه زخم داريدميسوپروستول به كاهش خطر عوارض جدي زخم مانند خونريزي كمك مي كند.

آيا ميوزوپروستول به تنهايي مي تواند بارداري زودرس را خاتمه دهد؟

اطلاعات بدست آمده از 13000 زن حاكي از آن است كه ميزوپروستول مورد استفاده به تنهايي مي تواند براي ايجاد سقط جنين در سه ماهه اول مؤثر و بي خطر باشددر كل مطالعات ، حدود 78٪ از خانمها بدون مراجعه به جراحي سقط جنين كامل داشتند.

قرص ميزو پروستول

 

تاثير ميزوپروستول بر بدن چقدر زمان بر است؟

فشار معمولاً يك تا چهار ساعت پس از قرار دادن ميزوپروستول در مهبل شروع مي شودخونريزي معمولاً بين ۴ تا ۳۰ ساعت پس از قرار دادن ميزوپروستول در واژن شروع مي شودبا اين حال ، ممكن است براي برخي از خانمها 24 ساعت طول بكشد.

اگر بعد از مصرف ميزوپروستول خونريزي نكنيد چه اتفاقي مي افتد؟

اگر خونريزي واژن ، گرفتگي شكم و انقباضات رحم را در مدت ساعت پس از مصرف ميزوپروستول (داروي دومتجربه نكنيد ، اين ممكن است نشان عدم موفقيت باشداگر اين اتفاق براي شما رخ داد ، فوراً به پزشك مراجعه كنيد.

آيا ميزوپروستول بر بارداري در آينده تأثير مي گذارد؟

درمان با ميسوپروستول ، براي خانم ها ، يك درمان قابل قبول و تاييد شده از FDA هست و بدون تاثير زيان آور بر باروري آينده است.


آيا مي توان ميزوپروستول را به صورت خوراكي مصرف كرد؟

بيشتر حاملگي ها در 24 ساعت اول پس از تشخيص با مصرف مناسب دوز ميزوپروستول پايان مي يابددر غير اينصورت ، به طور معمول دوز دوم ميزوپروستول مصرف مي شودميسوپروستول را مي توان به صورت خوراكي ، كبدي (محلول بين لثه و گونهيا به صورت واژينال تجويز كردميزوپروستول وقتي از طريق واژينال مصرف مي شود مؤثرتر خواهد بود.


بعد از مصرف ميزوپروستول چه مدت خونريزي خواهم كرد؟

در حالت نرمال بين ۴ تا ۲۴ ساعت در صورت بيشتر شدن زمان خونريزي به دستورالعمل ها توجه شود.

جهت دريافت مشاوره با شماره 09197131087 دكتر شكوهي تماس حاصل فرماييد.

عوارض جانبي طولاني مدت ميزوپروستول چيست؟

عوارض جانبي ميزوپروستول شامل:اسهال
درد شكم.سردرد
واكنش آلرژيك شديد (آنافيلاكسي)كم خوني
ضربان قلب غير طبيعي.درد قفسه سينه.گاز (نفخ)

 

 

آيا ميزوپروستول باعث افزايش وزن مي شود؟

اگر شما با افزايش وزن و يا ورم (احتباس مايعات يا تورم بدنهمراه شديد ، به پزشك يا مشاور خود اطلاع دهيداين دارو ممكن است در برخي افراد باعث اسهال شودبا تنظيم بدن شما به دارو ، اسهال معمولاً طي چند روز از بين مي رود.

 

آيا ميوزوپروستول براي بارداري ۵ ماهه موثر است؟

با تركيب از 200 ميلي گرم مييفپريستون و ميزوپروستول به صورت واژينال و يك رژيم ايمن ، براي خاتمه دادن به حاملگي بين 12 تا 20 هفته موثر است.

برگرفته از cytotec.cf

بعد از مصرف سايتوتك چه اتفاقي مي افتد؟

درد شكمي كه معمولا از ۲ ساعت بعد از مصرف قرص سايتوتك شروع مي شوداگر دل درد شديد بود ميتوان از قرص ژلوفن يا هيوسين براي كاهش درد استفاده كرد.اسهال و استفراغ كه البته با شدت كمتري و به سرعت قطع مي شود تب و لرزش بدني مانند سرماخوردگي كه به مرور كم مي شود خونريزي و سقط جنين.خونريزي به شكل دفع لخته خون بصورت ناگهاني يا ذره ذره اتفاق ميوفتد كه با كنده شدن جفت افت فشارخون اتفاق ميوفتدفقط زمان اين خونريزيها نبايد بيشتر از ۱ هفته بطول بيانجامد و بعد از ان بايد برسي شود كه علت چيست.در خانمهايي كه سابقه سزارين دارند به هيچ عنوان خودسرانه استفاده نكنند چون احتمال پارگي رحم وجود دارد كه بايستي حتما تحت نظر پزشك از اين قرصها استفاده كنندولي معمولا در ۸ تا ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرصها جنين سقط مي شود.گاهي با مصرف يك دوره از قرص هاي سايتوتك خونريزي شروع نميشود وبايد مجددا بعد از ۳روز دارو را تكرار كردهرگز خودسرانه شياف ميزوپروستول يا امپول استفاده نكنيد چون شما با عوارض ان اشنا نيستيد حتي بسياري مواقع خانمها دچار يك خونريزي كاذب ميشوند در صورتيكه هنوز ساك حاملگي در رحم وجود دارد.بهرحال شما بايد تا ۱هفته بعد يك سونوي مجدد تكرار كنيد تا از سقط كامل اطمينان حاصل كنيد.وباز ياداوري ميكنم كه در ۸۰درصد موارد با اين داروها سقط كامل صورت نميگيرد و ممكن است شما مجبور به كورتاژ يا ساكشن شويدچون باقي ماندن بقاياي جفتي اجتناب ناپذيراست.وابن بقاياي جفتي ممكن است باعث عفونت رحمي يا خونريزي منجر به مرگ شود.

 

جهت دريافت مشاوره با شماره 09197131087 دكتر شكوهي تماس حاصل فرماييد.

 

 

مترونیدازول 500 برای چیست. شاید بهتر باشد بدانید که مترونیدازول یک داروی ضد باکتریایی است که برای درمان موارد مختلفی از جمله عفونت‌های باکتریایی، عفونت‌های انگلی، و برخی عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود. این دارو به عنوان یک آنتی‌بیوتیک نیتروآنیلیدین با اثرات آنتی‌باکتریایی و آنتی‌انگلیسی باکتری‌کشی در برابر انگل‌های مختلف، از جمله باکتری‌های تریکوموناس و کلستریدیوم بهره می‌برد.

 

مترونیدازول عمدتا برای درمان عفونت‌های مرتبط با باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی که در مواردی از جمله عفونت‌های دستگاه گوارش، عفونت‌های مجاری ادراری، عفونت‌های تناسلی، و عفونت‌های پوستی ایجاد می‌شوند، استفاده می‌شود. علاوه بر این، مترونیدازول برای درمان عفونت‌های تریکومونیاسیس (یک نوع عفونت تناسلی انگلی) و همچنین عفونت‌های روده‌ای مانند عفونت کلستریدیوم دیفیسیل (C. diff) نیز موثر است. در هر صورت، برای استفاده از این دارو، توصیه می‌شود که با پزشک مشورت کرده و دستورات و نکات مربوط به دوزدهی و مدت زمان مصرف را رعایت کنید، زیرا مصرف نادرست ممکن است منجر به اثرات جانبی جدی یا مقاومت دارویی شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.