لابياپلاستي

۲۳ بازديد

 اين روزها وقتي راجع به سلامت و زيبايي زنان در اينترنت يا فضاهاي مجازي جستجو مي كنيم به اصطلاحات زيادي برمي خوريم كه شايد مفهوم خيلي از اين اصطلاحات براي ما ناآشنا باشند.

مسائلي كه نه تنها دانستن آن ها براي زنان لازم است بلكه به طورمستقيم با كيفيت زندگي شان پيوند خورده ومي تواند بخش عمده اي از دغدغه هاي نا گفته زنان را مرتفع كند.

يكي از اين اصطلاحات "لابياپلاستي" يا "جراحي زيبايي زنان" است.

موضوع مهمي كه علي رغم زنانه بودنش ، بسياري از خانم ها از آن اطلاعي ندارند و يا با اين ذهنيت كه تنها جزء جراحي هاي هاي زيبايي محسوب مي شود از كسب اطلاع راجع به آن چشم پوشي مي كنند.حال آنكه تنها يكي از وجوه لابياپلاستي، زيباسازي اندام تناسلي است.

اينكه اندام تناسلي شما با آنچه كه دردنياي مجازي و آنلاين يا حتي در بدن پارتنرخود مي بينيد كاملا متفاوت باشد امري طبيعي است و متاسفانه يكي از مهمترين آسيب هاي مشاهده اين نوع  تصاوير كاهش اعتماد به نفس طرفين و ترغيب براي يك مقايسه دائمي و كاملا اشتباه مي باشد.

از اين رو هر روز به تعداد افرادي كه از پزشك متخصص زنان خود راجع به اين موضوع سوال مي كنند افزوده مي شود. نكته قابل تأملي كه در مورد لابياپلاستي وجود دارد اين است كه طيف بسيار وسيعي از شكل و اندازه لابياها وجود دارد كه همگي طبيعي هستند و از نظر علمي هيچ گونه استانداردي براي اندازه و شكل ظاهري لابياها تعريف نشده است.انواع لابياها، بزرگ، تيره، برجسته و ... همگي در بازه وسيعي از شكل هاي اندام تناسلي جاي دارند و هيچ درمانگر يا پزشكي از نظر اخلاقي و حرفه اي حق استفاده ازعبارات يا صفات نادرست مبني بر نازيبايي اندام تناسلي شما را ندارد. از نظر ژنتيكي ظاهر اندام تناسلي هر فرد مختص خود اوست و همين امر سبب مي شود علاوه بر اينكه جايي براي نگراني و مقايسه خودتان با ديگران وجود نداشته باشد، امكان و اختيار اين را داشته باشيد كه تغييري را كه دوست داريد در بدن خود ايجاد كنيد.در نهايت اين شما هستيد كه  در مورد جراحي  زيبايي تصميم گيرنده خواهيد بود.

برطبق آمارهاي انجمن جراحان پلاستيك آمريكا، جراحي لابياپلاستي39% بين سالهاي 2018-2017 افزايش پيدا كرده است و مشخصا اين آمار نشان دهنده توجه هرچه بيشتر زنان به زيبايي و سلامت خود و هم چنين زندگي جنسي است.

 

 

در تعريف كلي، لابياپلاستي به تغيير اندازه، شكل و ظاهر لابياهاي كوچك كه در واقع داخل لابياهاي بزرگ قرار گرفته اند اطلاق مي شود.

اين جراحي مي تواند همرا ه با جراحي هاي ديگر انجام شود. و مي توان به موارد زير اشاره نمود:

                   ·پرينورافي

                   ·كوچك كردن كلاهك كليتوريس

                   ·تزريق ژل و چربي به لابياها

                   ·روشن سازي ناحيه تناسلي

                   ·تنگ كردن واژن توسط جراحي يا به وسيله دستگاه ليزر موناليزا

   -   عمل جراحي لبياهاي بزرگ (ليفت لبيا ماژور) 

شيوه هاي جراحي لابيا

شيوه هاي متفاوتي براي انجام جراحي لابياپلاستي وجود دارد. اما معمولا دو روش   trim  و  wedge بين جراحان ارجحيت دارد:

 

- روش trim

 

در اين روش، لابيا مينور (لبه داخلي واژن) بريده شده و دو لبه با بخيه به هم دوخته مي شوند. مزيت اين روش، سريع بودن عمل جراحي است.

 

-روش wedge

 

در اين روش، يك برش V شكل در مركز لبه اضافي ايجاد مي كنند. مزيت اين روش نسبت به روش trim  اين است كه مرز طبيعي لبه واژن را حفظ مي كند.

پزشك براي انجام عمل لابياپلاستي مي تواند از

                   ·تيغ جراحي

                   ·ليزر موناليزا

                   ·آراِف سرجري

استفاده كند. تشخيص اينكه براي هر فرد بسته به شكل و آناتومي  بدن ، چه روشي مناسب و رضايت بخش است با پزشك خواهد بود .

مواردي كه شما از نظر پزشكي كانديداي جراحي لابياپلاستي هستيد!!!

مواردي وجود دارد كه از نظر پزشكي علاوه بر زندگي جنسي، زندگي روزمره شما را نيز تحت تاثير قرار مي دهد و در واقع اولويت جراحي براي شما تنها زيبايي و تقارن لابياها نيست.

با توجه به اندازه لابياهاي كوچك، ممكن است شما درهنگام نزديكي احساس درد ، گير كردن يا كشيدگي داشته باشيد يا احساس ناراحتي و سوزش هنگام پوشيدن لباس زير و حتي هنگام انجام فعاليت هاي ورزشي و خوب به طبع  اين موضوع روند عادي زندگي روزمره شما را تحت تاثير قرار خواهد داد.

يكي ديگر از مواردي كه مراجع را ملزوم به  جراحي لابيا پلاستي مي كند احساس ناراحتي به دليل انشعاب مسير ادرار هنگام دفع است. يكي از علل اين مشكل ناخوشايند، بزرگ بودن لابيا هاست كه با جراحي لابياپلاستي قابل درمان است.

لابياپلاستي از تصميم تا نتيجه

درست از زماني كه شما تصميم به جراحي لابياپلاستي مي گيريد من دكتر نازنين صفائي به همراه تيم درماني كارآزموده و با تجربه خودم، شما را همراهي خواهيم كرد.

توضيح و توجيه چگونگي انجام جراحي و مراقبت هاي بعد از عمل لبياپلاستي از اهميت به سزايي برخوردار است و تمامي اين روند در روز مراجعه شما به مطب براي معاينه و مشاوره اوليه توضيح داده خواهد شد.

همانطور كه پيش تر گفتيم ايجاد آمادگي روحي و مشورت با شما مبني بر انجام يا عدم انجام اين جراحي به عهده ماست.

سؤال متداول بسياري از مراجعين مطب، اين است كه آيا حضور يك همراه در روز جراحي لازم است يا خير؟

بايد بدانيم كه آمادگي جسمي و روحي هر فرد نسبت به فرد ديگر متفاوت است. از نظر پزشكي لابياپلاستي يك جراحي سرپايي (بدون بيهوشي)محسوب مي شود، درنتيجه فرد پس از انجام جراحي قادر است مطب را به تنهايي ترك كند.

دراكثر موارد حال عمومي بيمار كاملا خوب و طبيعي است و حتي در صورت وجود درد و اندكي خونريزي، درست مانند زمان قاعدگي است و مي تواند به راحتي راه برود حتي  بسياري از مراجعيني كه از شهرستان به مطب مراجعه مي كنند همان روز به شهر خود بر مي گردند.

اما گاهي به دليل استرس و نگراني مراجعه كننده يا ترس از درد توصيه مي كنم ترجيحا يك نفربه عنوان همراه در مطب حضور داشته باشد.

اقدامات قبل از جراحي لابياپلاستي

  · هنگام مراجعه به مطب براي معاينه و جراحي نبايد در دوران پريود خود باشيد.

  ·در صورت وجود عفونت، ترشح غيرطبيعي يا هرگونه عارضه و ضايعه، مانند تبخال، زگيل تناسلي، زخم دهانه رحم بايد ابتدا مراحل درمان را طي كنيد، سپس اقدام به جراحي نماييد.

  ·در صورتي كه قصد بارداري داريد بهتر است كه بعد از زايمان براي انجام جراحي مراجعه كنيد زيرا به دليل تغييرات هورموني امكان تغيير اندازه لابياها در طول دوران بارداري وجود دارد.

  ·بنا شرايط جسمي شما، ممكن است نياز باشد يك هفته قبل از جراحي از قرص آهن يا داروهاي تقويت سيستم ايمني براي جلوگيري از كبودي و ترميم سريعتر زخم ها و برش ها استفاده كنيد.

  ·در صورت امكان 1 الي 3 روز از فعاليت هاي روزمره خود كم كنيد و در صورت شاغل بودن، مرخصي بگيريد.

نكته مهم بعد از جراحي اين است كه بايد 4 تا 6 هفته از رابطه جنسي اجتناب كنيد. هم چنين فعاليت هاي ورزشي سنگين، دوچرخه سواري، سواركاري و شنا ممنوع!!!

رعايت تمامي موارد بالا شرط لازم براي نتيجه گيري بهتر از جراحي لابياپلاستي است.

 

روز جراحي لابياپلاستي

  ·لباس راحت بپوشيد و از پوشيدن شلوارهاي جذب و تنگ اجتناب كنيد.

  ·استرس نداشته باشيد و وعده غذايي خود را قبل از جراحي با اشتها و كامل ميل كنيد.

  ·به حمام برويد و ناحيه تناسلي خود را تميز و عاري از موهاي زائد كنيد.

  ·اگر حس كرديد كه نگراني و استرس بر شما غلبه كرده، مي توانيد از دمنوش هاي آرام بخش استفاده كنيد يا در روز مشاوره اين موضوع را مطرح كنيد تا در صورت صلاحديد براي قبل از شروع جراحي قرص آرام بخش برايتان تجويز شود.

  ·موزيك يا فيلم مورد علاقه تان را روي گوشي خود داشته باشيد تا در حين جراحي سرگرم باشيد.

تمامي آنچه كه بايد انجام دهيد همين است.

جراحي حدود يك تا دو ساعت به طول مي انجامد و پس از آن شما مطب را به مقصد خانه ترك خواهيد كرد.

از اين به بعد، مراقبت هاي بعد از جراحي به عهده شما خواهد بود. دقت و تداوم در مراقبت هاي بعد از عمل، در بهبود نتيجه بسيار موثر است.

پس از جراحي لابياپلاستي، براي شما نسخه اي تجويز مي شود كه شامل موارد زير است:

  ·آنتي بيوتيك هاي خوراكي

  ·كرم ترميم كننده

  ·محلول ضد عفوني كننده

  ·مسكن و گاز استريل براي محافظت از ناحيه جراحي

توجه ! مراقبت هاي بعد از جراحي مانند تميز نگه داشتن ناحيه و رعايت بهداشت و ضد عفوني كردن ناحيه تناسلي و هم چنين مصرف صحيح و به موقع آنتي بيوتيك ها بسيار حائز اهميت است.

عدم رعايت اين نكات موجب عفونت بعد از جراحي و به تعويق افتادن سير بهبودي شما مي شود.

نكته! محلولي تهيه كنيد حاوي يك ليتر آب و 3 قاشق غذاخوري بتادين .

سپس آنرا داخل يك ظرف اسپري بريزيد و پس از هر بار دستشويي رفتن به ناحيه تناسلي اسپري كنيد و سپس با گاز استريل ناحيه را به آرامي خشك كنيد.

تا يك هفته اين كار را ادامه دهيد.

 

 

روزپس از جراحي

امروز شما ممكن است با موارد زير روبرو شويد.

1. درد در ناحيه تناسلي

2.تورم لابيا

3.لكه بيني و خونريزي با درجات كم

4.كمي احساسي ناراحتي و سوزش

5.كبودي در ناحيه تناسلي و اطراف

همگي اين موارد طبيعي است و با مراقبت هاي صحيح  و استفاده درست از داروها اين موارد ظرف مدت چند روز برطرف مي شود.

پس نگران نباشيد و در صورت بروز موارد زير با ازاطلاع دهيد

وب سايت اينستا تلگرام

 

1.درد و خونريزي زياد

2.ترشحات غير عادي

3.تب ولرز و احساس كوفتگي و درد شديد در ناحيه تناسلي

هفته دوم پس از جراحي

از اين هفته شما شروع به استفاده از كرم ترميم كننده خود مي كنيد.ديگر زخم ها بهبود يافته و نيازي به استفاده از اسپري آب و بتادين نيست.

تنها با اجتناب از فعاليت هاي سنگين و رابطه جنسي و پوشيدن لباس هاي راحت و لطيف هفته دوم تا چهارم جراحي را سپري خواهيد كرد.

توجه! داروهاي خوراكي خود را تا اتمام آخرين قرص ادامه دهيد!

 

هفته پنجم جراحي

اين هفته شما با ظاهر جديد و نهايي اندام تناسلي خود روبرو مي شويد.

روند بهبود، كامل شده است و دوران نقاهت پس از جراحي پايان يافته، شما قادر خواهيد بود در پايان هفته پنجم، رابطه جنسي خود را از سر بگيريد.

در پايان هفته پنجم براي معاينه نهايي و مقايسه اندام تناسلي خود قبل و بعد از عمل به ما مراجعه كنيد.

اگر در پايان، نتيجه جراحي مطابق آنچه كه انتظار داشتيد نبود؛ نگران نباشيد.

در معدود موارد جراحي لابيا پلاستي ترميم يا جراحي ثانويه لازم است.

پس صبور باشيد و تا رسيدن به نتيجه مطلوب و مورد نظر خود، منتظر بمانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.