گفتاردرماني و كاردرماني طراوت تهرانسر

۴۶ بازديد

كلينيك توانبخشي طراوت تهرانسر با  تجهيزات كامل و مكاني مناسب و بعد از كسب مجوز از سازمان‌ نظام پزشكي تهران، از بهترين  كلينيك هاي گفتاردرماني، كاردرماني و ارتوپد فني در غرب تهران است كه در جهت ارتقاي سطح آموزش و توانبخشي و بهره گيري افراد نيازمند به خدمات توانبخشي در سال ۱۳۹۷ تاسيس شد. مجموعه ما با بهره گيري از بهترين و مجرب ترين درمانگران حوزه توانبخشي آماده ارائه خدمات توانبخشي به مراجعين محترم هستيم. خدمات اين مركز شامل گفتاردرماني،كاردرماني، ارتوپد فني و نوروفيدبك، بيوفيدبك و تي دي سي اس است. در اين مركز ارزيابي، تشخيص و درمان اختلالات انجام مي گيرد. 

 

گفتاردرماني طراوت تهرانسر

گفتاردرماني بر بهبود مهارت هاي ارتباطي و گفتاروزبان اعم از مهارت هاي درك و بيان زبان از جمله زبان غيركلامي كودكان تمركز دارد.

چه افرادي به خدمات گفتاردرماني در تهرانسر نياز دارند؟

گفتاردرماني طراوت تهرانسر ارائه دهنده خدمات گفتاردرماني با بهترين كيفيت به ساكنين عزيز تهرانسر، منطقه 21و كليه اهالي محترم شهر تهران مي باشد. خدمات گفتاردرماني تهرانسر شامل مواردي  زير است:

اختلالات توليدي (تلفظ): 

اين اختلال مي تواند با يا بدون علت مشكلات ساختاري باشد در بسياري از موارد كودك بدون داشتن مشكلات ساختاري در تلفظ برخي از صداهاي گفتاري مشكل دارد مثلا ممكن است كودك به جاي صداي/ر/ صداي /ل/ را جايگزين كند و كلمه راديو را لاديو بگوييد. از ديگر دلايل اختلالات تلفظي، آسيب هاي شنوايي، شكاف كام و لب است.

اختلال رواني گفتار (لكنت): 

اين اختلال به عنوان لكنت يا قطع جريان طبيعي گفتار به وسيله ي تكرارهاي پي در پي يا كشيده گويي صداها، هجاها يا كلمات در گفتار يا ناتواني فرد در شروع كلمه شناخنه مي شود و معمولا بين سن 5/1 تا 6 سالگي در كودكان ديده مي شود همچنين اين اختلال با درصد كمتري در برخي افراد بزرگسال نيز وجود دارد.

اختلالات صوت( صدا): 

اين اختلال  به دلايل مختلفي  ايجاد مي شود كه باعث تغييراتي در صدا مي شود از جمله لرزش صدا، نفس آلود شدن، گرفتگي، كلفتي يا نازكي صدا شود.

اختلالات زبان : 

شايع ترين اختلال دوران كودكي مي باشد شامل اختلالات دركي و اختلالات بياني است.

الف) اختلالات دركي : 

 كودك در درك صحبت ديگران دچار مشكل مي شود و متوجه حرف اطرافيان نمي باشد مثلا به كودك گفته مي شود برو در را باز كن اما كودك به دليل اختلالات دركي متوجه اين دستور نمي شود و نمي تواند اين كار را انجام دهد. دليل اين مشكل مي تواند به دليل اختلالات متنوعي باشد.

ب) اختلالات بياني : 

اينكودكان معمولا خزانه واژگان محدودي دارند و در مراحل بعدي در جمله بندي و گفتن جمله مشكل دارند و  به سختي كلمات را كنار هم قرار مي دهند. 

زبان پريشي : 

اين اختلال مي تواند در اثر وارد شدن ضربه به سر، سكته  مغزي، تومور مغزي، عفونت يا دمانس رخ دهد و مي تواند شامل طيف وسيعي از مشكلات در بخاطرسپردن كلمات تا ناتواني كامل در صحبت كردن، خواندن يا نوشتن باشد . 

اختلالات بلع و غذا خوردن: 

اختلال در بلع مشكل در انتقال غذا و مايعات از دهان به سمت معده است. اين اختلال در كودكان با دلايل متفاوتي مانند نارس به دنيا آمدن كودك، اختلالات رشدي و.... همچنين در بزرگسال به خصوص افرادي كه دچارسكته مغزي شده اند، شايع است.

C:UsersLENOVODesktopمطالب سايت فلش2مطالب سايتعكسطراوتIMG_20200721_213319_941.jpg



كاردرماني طراوت تهرانسر:

كاردرماني، درمان به وسيله كار و فعاليت تعريف مي شود و در قالب فعاليتهاي هدفمند، جهت به حداكثر رساندن استقلال مراجع،  با هدف تسهيل مشاركت مراجعين در نقش هاي زندگي و موقعيت هاي مختلف مانند: منزل، مدرسه، محيط كار و اجتماع است. كاردرماني شامل چند مرحله است كه عبارتند از: ارزيابي، طراحي برنامه درمان، اجرا و ارزيابي مجدد است. 

چه افرادي به خدمات كاردرماني نياز دارند؟

كاردرماني طراوت تهرانسر داراي چهار حيطه كاردرماني جسمي تهرانسر ، كاردرماني ذهني تهرانسر، كاردرماني دركي حركتي و كاردرماني روان در تهرانسر است. در حيطه كاردرماني جسمي تهرانسر ، مراجعين به دو دسته كودكان و بزرگسالان تقسيم مي شوند.

در حيطه كودكان، درمان موارد زير انجام مي شود:

  1. كودكان مبتلا به فلج مغزي 

  2. كودكاني با تاخيرات رشدي-حركتي(مانند تاخير در گردن گرفتن، نشستن و راه رفتن)

  3. كودكان داراي كوتاهي عضلات.

  4. كودكان داراي عضلات شل و ضعيف.

  5. كودكاني كه در انجام دادن حركات ظريف مانند بستن دكمه لباس يا بند كفش مشكل دارند.

  6. كودكان داراي مشكلات تعادلي

  7. كودكان ميكروسفال، هيدروسفال.

  8. كودكان داراي اختلالات مادرزادي مانند در رفتگي مادرزادي ران و.....

  9. كودكان داراي اختلالات ژنتيكي كه متاثر از آن كودك دچار مشكلات جسمي و حركتي شده است.

در حيطه جسمي بزرگسالان درمان موارد زير انجام مي شود:

  1. اختلالات نورولوژيك نظير: ضايعه نخاعي، سكته مغزي، ام اس، پاركينسون

  2. اختلالات ارتوپدي نظير: شكستگي دست و پا، ضايعات تاندوني، سوختگي ها و...

در حيطه كاردرماني ذهني و دركي حركتي تهرانسر ، درمان اختلالات زير انجام مي شود: 

  1. نقص در توجه و تمركز

  2. اختلالات ياگيري( مانند اختلال در خواندن و نوشتن)

  3. بيش فعالي

  4. اختلال در حافظه

  5. مشكلات شناختي

  6. طيف اتيسم

  7. كودكان دست و پاچلفتي

  8. اختلالات حسي

حيطه كاردرماني روان تهرانسر شامل درمان اختلالات رفتاري نظير: پرخاشگري، لجبازي، بي قراري، عدم دستورپذيري، عدم تحمل پذيري، اختلالات اضطرابي، فوبيا و.... در كودكان است و در بزرگسالان شامل درمان اختلالاتي نظير اختلالات خلقي، اختلالات اضطرابي(مانند وسواس)، سو مصرف مواد، اسكيزوفرني، اختلالات شخصيت و.... است.

C:UsersLENOVODesktopمطالب سايت فلش2مطالب سايتعكسطراوت6.jpg

ارتوپد فني تهرانسر

ارتوپد فني از جمله رشته هاي درماني در حوزه توانبخشي است.كه به طراحي و ساخت ارتز و پروتز براي مراجعين مي پردازد. اگرچه ارتوپد فني ، به توانبخشي جسمي افراد مي پردازد ولي با بهبود شرايط آن به طور غير مستقيم با روان افراد نيز در ارتباط است.

خدمات ارتوپد فني تهرانسر

 خدمات ارتوپد فني تهرانسرشامل : كفي طبي، كفش طبي، صندل طبي، پروتز زير زانو . پروتز بالاي زانو، پروتز چشم، پروتز گوش، پروتز انگشت، بريس كرانيال، بريس هاي اندام تحتاني و بريس هاي اندام فوقاني و ستون فقرات است. ارتوپد فني طراوت تهرانسر آماده ارائه تمام خدمات ارتوپد فني به اهالي عزيز تهرانسر، منطقه 21 و كليه اهالي محترم تهران مي باشد.

 

نوروفيدبك، بيوفيدبك وتي دي سي اس تهرانسر

درمان با كمك نوروفيدبك ، بيوفيدبك و تي دي سي اس در اين مركز انجام مي شود. در ابتدا بيمار ارزيابي مي شود و با توجه به نتايج ارزيابي درمان مناسب به بيمار ارائه مي شود. مدت زمان جلسات بين 30تا 45 دقيقه است و حداقل 2 الي3 جلسه در هفته مي باشد. 

چه كساني به خدمات نوروفيدبك، بيوفيدبك وتي دي سي اس تهرانسر نياز دارند:

بيش فعالي

اختلالات يادگيري

اتيسم

اختلالات توجه و تمركز

اختلالات اضطرابي

دردهاي مزمن و سردردهاي ميگرني

افسردگي

اختلال وسواس فكري و عملي

اختلالات خواب

منبع:

 

https://taravatrehab.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.