جديدترين اخبار پزشكي افزايش شيوع آنفولانزا

۳۹ بازديد

 

اخبار پزشكي آنفولانزا و سرما خوردگي در مدنيوز

 آنفلوآنزا در حاليكه هنوز زمستان نيامده، زودتر از انتظار رسيد، اكنون در جامعه با يك جهش و تعداد رو به افزايش بيماران مبتلا به آنفلوآنزا به خصوص دانش آموزان روبه‌رو شديم، در واقع آنفلوآنزا امسال زودتر از سال‌هاي قبل شيوع پيدا كرد، در سال‌هاي قبل معمولا از اواسط آبان با افزايش موارد آنفلوآنزا مواجه مي‌شديم اما امسال چند هفته زودتر شروع شد و ادامه خواهد داشت.

برخي از پزشكان بر اين باورند كه دليل همه گيري شيوع آنفلوآنزا زودتر از معمول كاهش رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي است، در يكي دو سال قبل مردم به دليل نگراني از شيوع كرونا از ماسك استفاده مي‌كردند اما الان كه آمار موارد ابتلا و مرگ ناشي از ويروس كرونا كاهش پيدا كرده واز وقتي كه مردم ماسك‌ها را كنار گذاشتند در چنين شرايطي اگر يك نفر به آنفلوآنزا مبتلا شود زنجيره ابتلاي ساير افراد هم شروع خواهد شد و گسترش پيدا مي كند. جديد ترين اخبار پزشكي مد نيوز مربوط به آنفولانزا را مي توانيد از طريق سايت مد نيوز دنبال كنيد.

آنفلوانزا را با سرماخوردگي اشتباه نگيريد

آنفلوانزا يكي از شايع ترين بيماري هاي فصل سرماست كه منشا آن ويروسي بوده وباعث عفونت دستگاه تنفسي انسان مي شود، اين  عفونت ويروسي بيني، گلو و ريه‌ها را درگير كرده ولي  معمولا از نظر باليني با سرماخوردگي معمولي اشتباه مي‌شود ولي از آن خيلي شديدتر است و به صورت  ناگهاني بروز مي‌كند.

وي، لرز، تب، سردرد، گلودرد، سرفه، آبريزش و گرفتگي بيني، درد و ضعف عضلاني و بي‌حالي را از شايع ترين علايم آنفلوآنزا دانست و افزود: ممكن است برخي از بيماران تهوع، استفراغ و اسهال هم داشته باشند و  اين بيماري داراي عوارض جدي در كودكان زير ۲ سال و افراد بالاي ۶۵ سال مي باشد. 

نحوه انتشار آنفلوانزا چگونه است؟

خسرونيا اظهار داشت: ويروس آنفلوانزا از طريق ترشحات تنفسي بيماران در اثر سرفه يا عطسه گسترش مي‌يابد ولي از طريق دست دادن و تماس با وسايلي كه فرد مبتلا به آن‌ها دست زده است نيز منتقل مي‌شود. اين بيماران از دو روز قبل تا ۲۴ ساعت پس از فروكش كردن تب، ناقل بيماري هستند. بعضي از افراد ممكن است مبتلا به اين ويروس شوند ولي هيچ علائمي نداشته باشند و همزمان ويروس را به ديگران منتقل كنند.

وي با بيان اينكه مكانهاي پر جمعيت مانند اتوبوس و مترو مي تواند عامل انتقال ويروس آنفلوانزا باشد، تصريح كرد: در شرايطي كه ويروس آنفلوآنزا ممكن است ساعت ها در محيط سرد و رطوبت كم در محيط زنده بماند و ترشحات آلوده را منتقل كند، به همين دليل به همه افراد توصيه مي شود در اين مكانهاي بسته حتما ماسك بزنند و دستهاي خود را ضدعفوني كنند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.