ساخت ويلا و هر آن چه در اين باره مي دانيم

۲۷ بازديد

آيا سرانجام تصميم گرفته ايد به جاي خريد ويلاي از پيش ساخته و آمده، براي ساخت ويلا شخصي خود اقدام كنيد. بايد گفت كه اگر شما ايده آل گرا هستيد، اين بهترين تصميم برايتان به حساب مي آيد. البته در صورتي كه قصد ساخت ويلا داشته باشيد، بايد پيش از هر چيزي برنامه ريزي هاي درست براي طراحي و مطالعه وضعيت زمين و استانداردهاي آن را انجام دهيد تا بهترين نتيجه را به دست بياوريد.

انتخاب يك تيم حرفه اي و متخصص در حوزه طراحي و ساخت ويلا، نخستين گامي است كه بايد در اين حوزه برداريد و بدون همكاري با يك تيم حرفه اي، مراحل ساخت و ساز ويلا با موفقيت پيش نخواهند رفت. گروه آي آر گيردينو، طراح و مجري ساخت پروژه هاي ويلايي، بهترين تجربه طراحي و ساخت ويلا را در اختيار مشتريان خود قرار مي دهد.

در ادامه با ما همراه باشيد تا در اين باره بيشتر بدانيم.

مراحل ساخت ويلا

مراحل ساخت ويلا شامل فرايندي مي شود كه در زير آورده شده است:

بررسي وضعيت زمين

لازم است كه پيش از هر اقدامي وضعيت زمين بررسي شده و محوطه عمارت ويلا از محوطه اصلي و فضاي سبز، جداسازي شوند. به اين شكل مي توان وضعيت زمين ويلا را بخش بندي كرده و براي محوطه سازي و ايجاد فضاي سبز نيز موقعيت هاي لازم را در نظر گرفت.

ايجاد طرح و پلان اوليه

طراحي ويلا، بايد با در نظر گرفتن سليقه مشتري، استانداردهاي موجود و همين طور سبك و طرحي كه براي ساخت ويلا در نظر گرفته شده است، انجام شود. در اين بخش، آي آر گيردينو با ارائه طراحي سه بعدي ويلا، يك نماي دقيق و كلي از آن ارائه كرده و مشتري مي تواند وضعيت عمارت ويلا را با جزئيات مشاهده كرده و در صورت نياز تغييرات مورد نظر خود را در بخش هاي مختلف، پيشنهاد داده و اگر قابل اجرا باشد، اين تغييرات پيش از شروع به كار ساخت و ساز، اعمال خواهند شد.

خريد مصالح

شما ممكن است قصد ساخت يك ويلاي ارزان قيمت يا لوكس را داشته باشيد. اگر چه اين موضوع در بخش طراحي ساختمان ويلا نيز تاثير خود را مي گذارد، اما با اين همه در بحث خريد مصالح براي ساخت و ساز، هزينه و بودجه اي كه در نظر گرفته شده، به طور مستقيم تاثيرگذار خواهد بود. در صورتي كه بخواهيد ساخت و ساز ويلا با هزينه كمتري همراه باشد، مي توانيد از مصالح درجه يك صرف نظر كرده و با خريد درجه دو در خصوص بخش هاي مختلف مصالح مورد نياز ساختماني، هزينه ساخت و ساز را كاهش دهيد.

البته در نظر داشته باشيد كه بايد در اين خصوص حتما با تيم ساخت ويلا مشورت داشته باشيد. صرفه جويي در برخي از مصالح، باعث خواهد شد كه كل عمارت ويلايي تحت تاثير منفي قرار بگيرد و بر كيفيت نهايي ساختمان ويلا تاثير خواهد گذاشت.

پي كني و شالوده ريزي

پي كني، شمع گذاري و ... ديگر مراحلي است كه در بدو شروع به ساخت و ساز ويلا، از سوي تيم هاي حرفه اي تخصصي اجرا خواهد شد. لازم است كه تمام اين موارد با دقت كامل انجام شده و در صورت نياز، سازه نگهبان نيز در نظر گرفته شود. البته با توجه به اين كه ساخت ويلا كمتر ديوار به ديوار بناي ديگري انجام مي شود، معمولا نيازي به ايجاد سازه ي نگهبان نخواهد بود.

ايجاد اسكلت اوليه

اسكلت گذاري اوليه مي توان بتني يا فولادي باشد و بايد به هر صورت طبق برنامه ريزي و طراحي اوليه پيش رفته و كاملا مطابق با الگوي طرح سه بعدي ويلا باشد.

ساخت و ساز 

مراحل ساخت و ساز، ديوارچيني، ايجاد سقف، تعبيه چهارچوب درب ها و پنجره ها، ستون گذاري و ... نيز در فاز بعدي ساخت و ساز ويلا، پيش خواهند رفت.

نازك كاري

در نهايت پس از اتمام مراحل قبلي ساخت و ساز، نوبت به سيم كشي، نازك كاري، رنگ، موزاييك و كاشي مي رسد كه بايد مطابق با دكوراسيون داخلي ويلا و سبك طراحي آن، انجام شوند.

نماكاري

نماكاري نقش پررنگي در جلوه نهايي ويلا خواهد داشت و بايد كاملا بر اين موضوع به صورت خاص متمركز شده و بهترين امضا را بر بناي ويلايي، بر جاي گذاشت.

نورپردازي

در پايان نيز مي توانيد از نورپردازي نماي ويلا استفاده كرده و با انتخاب يك سبك خاص، جلوه بيشتري به عمارت ويلا در ساعات تاريكي شب ببخشيد.

كلام آخر

گروه تخصصي و حرفه اي آي آر گيردينو، در حوزه خدمات طراحي و ساخت ويلا و همين طور محوطه سازي و طراحي باغ ، به عنوان يكي از قطب هاي قدرتمند و برتر در كشور شناخته شده و تاكنون پروژه هاي بسيار موفقي در اين حوزه را به انجام رسانده است. شما براي ساخت يك عمارت ويلايي، به چه طريق عمل مي كنيد؟

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.