5 عنصر مهم طراحي باغ ويلاي مدرن

۲۹ بازديد

محوطه سازي با زمان تغيير مي كند. اگر طراحي فضاي باز خود را كمي قديمي مي‌دانيد، اين پنج عنصر محوطه‌سازي مي‌توانند به مدرن‌تر شدن آن كمك كنند.

باغ آراسته شده

تميز نگه داشتن چمن و پرچين هاي شما دو ويژگي اساسي هر محوطه سازي مدرن باغ است. گياهاني كه در مناظر مدرن رشد مي‌كنند، در مقايسه با ديگر طرح‌هاي منظر مديريت شده‌تر از هميشه هستند. همه چيز در مورد مينيماليسم است و براي دستيابي به ظاهري تميز و مرتب، باغ خود را بدون شلوغي نگه داريد.

الگوي منظره هندسي

جداي از باغباني كنترل شده، به حفظ بوته ها در الگوهاي هندسي مانند مربع، مستطيل، دايره و غيره نيز كمك مي كند. جلوه زيبايي شناختي بيشتري به طراحي منظره شما مي دهد.

آب

نمايش هنري ويژگي‌هاي آبي، مانند قرارگيري استراتژيك استخرها، يك عنصر كليدي در محوطه‌سازي مدرن و محوطه‌سازي معاصر است. با جفت كردن خطوط تميز منظره با صدا و حركت، لايه اي از طراحي حسي را به منظره اضافه مي كند. هنگام نصب تجهيزات سنگين در فضاي باز مانند فواره هاي آب و حوضچه ها، از پيمانكار عمومي مورد اعتماد خود كمك و مشاوره بگيريد.

رنگ هاي خنثي

پالت رنگ هر طرح مدرن بايد ظريف و خنثي باشد. جايي براي رنگ هاي چشم نواز كه توجه مهمانان شما را از كل چشم انداز منحرف كند وجود ندارد.

سنگ و پوشش زمين

احاطه كردن چشم انداز خود با سنگ هاي طبيعي آخرين قطعه از ساختن طراحي جديد منظر شما است. از آنها براي ايجاد فضايي در داخل باغ استفاده مي شود تا از شلوغ به نظر رسيدن عناصر ديگر جلوگيري شود.

 

چگونه عناصر مدرن را به طراحي باغ خود اضافه كنيد

در اينجا به چند نكته عالي از شركت تهران گاردن براي طراحي باغ ويلا مدرن اشاره شده است:

باغ هاي آراسته مدرن هستند

در يك خانه مدرن همه چيز جاي خود را دارد و هر چيزي در جاي خود مي ماند. خطوط پاك حاكم است و بهم ريختگي ممنوع است. همين اصول طراحي بايد در منظره بيروني شما نيز اعمال شود.

اساساً، يك منظره مدرن برعكس يك باغ انگليسي است كه در آن زيبا است كه به گياهان اجازه پرسه زدن و تسلط بر آن را بدهيد. گياهان در يك منظره مدرن كنترل مي شوند و به آنها گفته مي شود كه كجا بروند و از طريق مانيكور مجبور مي شوند در جاي خود بمانند. شبيه پرنده اي در قفس است كه مي توانيم پرهاي زيباي آن را تحسين كنيم، اما پرنده اجازه ندارد آزادانه پرواز كند.

محوطه سازي مدرن به فضاهاي كاملاً مشخص و مرتب تقسيم مي شود. در اين مرحله، برخي از شما ممكن است براي منظره مدرن متاسف باشيد و فكر كنيد كه چقدر خسته كننده و كنترل شده است، اما لطفاً ادامه دهيد—منظره مدرن زيبايي شناسي عجيب، منحصر به فرد و بكري را ارائه مي دهد كه اكثر طراحي هاي منظره ديگر نمي توانند به آن دست يابند.

هندسه در منظر مدرن

مربع، مستطيل، دايره، مثلث همه اين اشكال ساده در طراحي منظره مدرن جاي دارند. اين اشكال نقش‌هاي متعددي دارند، اما جداي از اضافه كردن آن زيبايي‌شناسي مدرن تميز، به شما امكان مي‌دهند مناطقي را در باغ خود تعريف كنيد و نقاشي‌هاي جداگانه ايجاد كنيد.

به عنوان مثال، يك مسير سنگي با خط مستقيم مي تواند شما را به يك قسمت نشيمن در فضاي باز كه با يك محوطه مربعي از چوب شمشاد تعريف شده است، هدايت كند، سپس شايد سنگ هاي پله دايره اي به يك منطقه استخر روباز منتهي شوند و غيره. هندسه مختص پوشش زمين و سنگ نيست، بايد در گياهان نيز ديده شود.

بهتر است گياهاني را انتخاب كنيد كه براي هرس باز هستند. در اينجا فقط چند گياه باغ مدرن وجود دارد كه ممكن است بخواهيد در نظر بگيريد:

  • شمشاد 

  • سدر

  • ني و علف

  • ساكولنت ها

  • افرا ژاپني

اضافه كردن ذن مدرن به باغ شما

اكثر خانه هاي مدرن كمي كيفيت ذن دارند. آنها پناهگاهي را پيشنهاد مي كنند. مكاني آرام براي نشستن و استراحت، فراموش كردن نگراني هاي روزتان. منظره بيروني شما قطعا بايد همان فضاي ذن را ارائه دهد.

در اينجا چند نكته وجود دارد كه به اضافه كردن ذن به باغ مدرن شما كمك مي كند:

ويژگي هاي آب در درجه اول اهميت قرار دارند. فواره ها، نهرها، استخرها و بركه ها را با ماهي كوي اضافه كنيد.

ديوارها و موانع حريم خصوصي را با استفاده از عناصر بافتي مانند بامبو يا پرچين بگنجانيد.

عناصر يك باغ ژاپني را با ماسه يا سنگ چنگك‌دار اضافه كنيد و چند ساكولنت خوب قرار دهيد.

گياهان خودنمايي با رنگ هاي روشن را حذف كنيد. براي داشتن فضايي آرام از سبزي هاي خنثي استفاده كنيد.

 پوشش زمين و سنگ براي شكل دادن به باغ شما

پوشش زمين و سنگ ابزار ضروري براي طراحي منظره مدرن هستند. آنها براي تقسيم چشم انداز به مناطق و هدايت چشم از يك "اتاق" در فضاي باز به ديگري استفاده مي شوند.

به عنوان مثال يك نوار كم سروهاي زميني كاشته شده مي تواند حاشيه اي در اطراف يك حوضچه يا مسير باغ ايجاد كند. و از بتن مي توان براي ايجاد يك مسير مربعي و شبكه مانند به يك استخر يا حوض استفاده كرد. اين ويژگي ها هميشه لازم نيست شما را به جايي هدايت كنند - آنها مي توانند به سادگي به عنوان ابزار بصري كه طراحي را يكپارچه مي كنند نيز استفاده شوند.

در نظر بگيريد كه يك باغ شني مربعي را با چند صخره به خوبي قرار دهيد. خطوط را به داخل باغ شني بكشيد، آنها را در اطراف سنگ ها بچرخانيد و فضاي بسيار ذن و آرامش بخشي ايجاد كنيد. تصوير زير نمونه كاملي از اين است كه چگونه سنگ و پوشش زمين مي تواند يك باغ مدرن را تعريف كند.

همانطور كه مي بينيد، يك باغ مدرن داراي عناصر زيادي است، اما در واقع ايجاد منظره اي كه منعكس كننده سليقه مدرن شما باشد كار چندان سختي نيست و ما پيشنهاد مي كنيم نماي بيروني خانه شما بايد هميشه نمايانگر شخصيت شما باشد، درست مانند فضاي داخلي شما. فقط به ياد داشته باشيد كه خطوط تميز و مستقيم، هندسه‌هاي زياد، مسيرهاي سنگي، حاشيه‌ها را بگنجانيد و فراموش نكنيد كه كمي ذن اضافه كنيد!

بيشتر از گياهان هميشه سبز استفاده كنيد كه در تمام طول سال رنگ دارند.

سنگ‌ها، نيمكت‌ها و شايد مجسمه‌ها را در خود بگنجانيد تا چشم‌ها از آن لذت ببرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.